Σύμφωνα με νόμο δημοσιευμένο στο Φ.Ε.Κ. 1430/26.04.2017 απαγορεύεται η κυκλοφορία στο παράπλευρο δίκτυο των εθνικών οδών για τα φορτηγά και τα βαρέα οχήματα (με μεικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων). Στον συγκεκριμένο νόμο έχουν αντιδράσει οι οδηγοί φορτηγών, οι μεταφορικές εταιρείες και η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος.

Ο ΟΦΑΕ έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο για 7η φορά ανέβαλε την εκδίκαση της εν λόγω υπόθεσης. Η νέα δικάσιμος ορίστηκε τον Σεπτέμβριο του 2018.

Οι αντιδράσεις του κλάδου είναι σύσσωμες και έχουν να κάνουν με τις υψηλές τιμές των διοδίων καθώς επίσης με το γεγονός πως το παράπλευρο οδικό δίκτυο σε πολλές περιπτώσεις είναι ο μόνος δρόμος προς τους εκάστοτε προορισμούς.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε τα διόδια των Αφιδνών, από τα οποία πρέπει υποχρεωτικά πλέον να διέρχονται οι οδηγοί, τόσο ανεβαίνοντας όσο και κατεβαίνοντας από τα Οινόφυτα και την ευρύτερη περιοχή. Εκεί υπάρχει πληθώρα επιχειρήσεων και κεντρικών αποθηκών, οι συνήθεις τόποι φόρτωσης – εκφόρτωσης για τα φορτηγά. Το κόστος κάθε διέλευσης ανέρχεται στα 8.20€ για τα διαξονικά και τριαξονικά φορτηγά και στα 11.60€ για τα συρόμενα και επικαθήμενα φορτηγά.

Οι αλλεπάλληλες αναβολές μόνο αναταραχή και αβεβαιότητα προκαλούν, καθώς όλοι πλέον ζητούν την τελεσίδικη απόφαση.